De Dahua Drone X820 bewaakt de publieke veiligheid

11 September 2017
De Dahua Drones op industrieniveau zijn gebouwd voor een serieuze openbare veiligheidsopdracht, zoals inspectie van de “energie torens”, detectie van bosbranden, openbaar evenementenbeheer, veiligheidsoverzicht over lange bruggen, detectiehulp voor politieagenten, inspectie van verkeer en andere mogelijke incidenten. Dit betekent dat een zeer verschillende set functies nodig zijn voor drones op bedrijfsniveau, met inbegrip van het behoud van een hoog niveau van stabiliteit en veiligheid, intelligente controle, aanpasbaarheid voor verschillende toepassingen en milieu, lange afstand mapping, draagvermogen en een lange levensduur van de batterij.

Dahua Drone X820 bewaakt de publieke veiligheid

Zoals een klassiek Chinees gedicht gaat, 'De zwaluwen, eens in huizen van de grote, vliegen nu naar de huizen van gewone mensen'. De UAV (Unmanned Aviation Vehicle), meer algemeen bekend als drones, zijn net zoals die zwaluwen: eens alleen gebruikt in militaire toepassingen en oorlogsfilms, nu worden ze veel gebruikt in het dagelijkse leven. Militaire UAV's zijn nu in grote mate buitengewoon door civiele UAV's, waarvan het gebruik zich uitbreidt tot commerciële, wetenschappelijke en zelfs recreatieve rijken. Wat een Dahua Drone onderscheidt van andere Burgerlijke UAV's is de missie waar het geboren is met: om de veiligheid van bovenaf te garanderen.

Wat is een industrie-level drone?

Er zijn in feite twee niveaus van drones, consumenten-niveau en industrie-niveau drones. Dahua Drones behoren tot de laatste categorie.

Consumenten niveau drones zijn voornamelijk ontworpen voor gebruik in luchtfotografie en vliegen voor entertainment. Uiteraard zijn ze redelijk eenvoudig te bedienen en kunnen ze gemakkelijk bewerkbare beelden / video's maken, vaak met automatische verfraaiing en andere entertainmentfuncties.

Dit contrast met drones op industrieniveau die zijn gebouwd voor een serieuze openbare veiligheidsopdracht, zoals inspectie van de “energie torens”, detectie van bosbranden, openbaar evenementenbeheer, veiligheidsoverzicht over lange bruggen, detectiehulp voor politieagenten, inspectie van verkeer en andere mogelijke incidenten. Dit betekent dat een zeer verschillende set functies nodig zijn voor drones op bedrijfsniveau, met inbegrip van het behoud van een hoog niveau van stabiliteit en veiligheid, intelligente controle, aanpasbaarheid voor verschillende toepassingen en milieu, lange afstand mapping, draagvermogen en een lange levensduur van de batterij.

De huidige industry-level drones bieden de mogelijkheid om beelden op maximaal 10 km te verzenden en met toegang tot multi-VMS-platforms kunnen ze real-time audio- en videostreaming naar het scherm van een controlecentrum sturen, waardoor informatie voor de politie of beveiligingsbedrijven om het probleem op de site op te lossen, zoals bijvoorbeeld het verzenden van een medisch team naar de locatie waar het nodig is.

Toepassingsscenario's

Dahua Drones zijn gemakkelijk te bedienen en gebruiken in situaties zoals de volgende scenario's.

Inspecties van de energie-torens; Vaak gelegen in bergachtige gebieden zijn energie torens moeilijk en riskant te bereiken. De Dahua Drone kan de efficiency verbeteren, waardoor het minder arbeidsintensief wordt.

De Dahua Drone opereert met een 30x optische zoomfunctie, waardoor HD-afbeeldingen over grote afstand kunnen worden opgenomen, waardoor de ongelukken die gewone drones hebben gedetecteerd als gevolg van elektromagnetische interferentie van hoogspanningsnetten en visuele fouten door mensen die op afstand werken, voorkomen worden. De thermische camera die de drone draagt, kan dit op abnormale plaatsen in kabels en isolatiemateriaal nauwkeurig lokaliseren, waardoor ongevallen voorkomen.

Bosbranddetectie en controle; Door de thermische camera die de drone draagt, kan de Dahua Drone verdachte “hot spots” detecteren die onzichtbaar zijn voor het blote oog. Op een hoogte van 1500m, ziet een Dahua Drone een oppervlakte van 5km², waardoor het inspectiewerk van tientallen mensen wordt uitgevoerd in slechts één vlucht.

Ook wanneer er een vuur is, kan een Dahua Drone naar de site vliegen. De drone is bestand tegen hoge temperaturen en sterke winden, zodat informatie goed overkomt. Zodra het vuur is gedoofd, kan een Dahua Drone via een inspectie een tweede brand voorkomen. In deze zin is de Dahua Drone een van de beste hulpmiddelen om brandweer te helpen.

Detectie voor de politie; De Dahua Drone reageert snel in criminele scènes met real-time visuele informatie over locaties, verkeer en personeel met behulp van zijn multifunctionele camera, die in staat is tot 30x optische zoom (waardoor de drone van een lange afstand kan werken en wordt opgemerkt door criminelen); thermische beeldvorming (waardoor de drone in de nacht kan werken) en automatische herkenning van gezichten of gezochte auto's.

Met behulp van draadloze data overdracht is de verzamelde informatie direct toegankelijk voor alle algemene VMS-platforms. Kortom, het is een zeer krachtige assistent voor de politie.

Openbaar veiligheidsbeheer; Bij openbare evenementen zoals concerten, sportbijeenkomsten en marathons, kan een Dahua Drone speciale beveiliging bieden vanwege de verschillende vliegende modi terwijl zijn krachtige camera ook de hele foto kan vastleggen specifieke details en profiteert van de lange batterijduur van 38 minuten.

De kracht van een Dahua Drone ligt niet alleen in zijn vermogen om van ver af te werken, maar ook om de veiligheid tijdens het vliegen. De drone heeft allerlei extreme tests ondergaan, dit betekent dat wanneer een Dahua Drone in gebruik wordt, de menigte hieronder niet verstoord raakt.

Neem bijvoorbeeld de New York City Marathon. Er zijn duizenden deelnemers en toeschouwers verspreid over een bereik van meer dan 26 mijl. Het is nogal een uitdaging om een effectief surveillance systeem op te zetten voor zo'n 1 dag evenement. Dahua drone kan zeer nuttig zijn voor dit scenario. Als deze goed ingezet worden, kunnen 8 sets van model 820 drones zeer goede dekking voor de gehele marathon leveren. Elke drone kan 6 km afstand verzorgen door in patrouille heen en weer te bewegen. Deze drones vliegen op 100m boven de grond om voldoende duidelijkheid te geven om massale ongevallen als gevolg van bijvoorbeeld een verkeersongeluk effectief te identificeren.

Het is duidelijk dat soortgelijke inzet van drones ook kan worden toegepast op scenario's zoals muziekfestivals, openluchttheaterconcerten en belangrijke politieke bijeenkomsten, die niet alleen de beveiligingsmaatschappijen helpen om efficiënter te werken maar ook bewijs leveren als incidenten zich voordoen.

Inspectie van bruggen; De bouw van massale bruggen vereist inspectie, die meestal veel boten, apparatuur en ervaren personeel nodig heeft. De Dahua Drone kan het proces sterk vereenvoudigen en daarmee de kosten van tijd en dus geld flink verminderen.

De Dahua Drones kunnen over en onder de brug vliegen, de erosie, schade en andere schade controleren, terwijl er een beeld voor deskundigen wordt opgenomen om daarna te analyseren.

Het is de moeite waard om toe te voegen dat Dahua Drones een uitstekend vermogen heeft om de wind te weerstaan (tot Windspeed 7.0), en zijn volledig in staat om stabiel boven een rivier te vliegen en bruikbare visuele informatie te geven.

Inspectie van High Speed Traffic; In de dagelijkse patrouilles, wanneer een Dahua Drone plotseling het ongebruikelijke gedrag van een chauffeur tegenkomt, kan hij het HD-beeld direct opnemen en de opname als bewijs bewaren. Informatie over de auto, het kenteken en de chauffeur worden direct geïdentificeerd nadat de video tegelijkertijd naar de back-end is verzonden. In een ander scenario, als er een verkeersopstopping op de snelweg is en niemand weet waarom, kan de Dahua Drone real-time afbeeldingen en video voor de betreffende sectie leveren om te beslissen.

Als conclusie

De Dahua Drone kan een belangrijke rol spelen in diverse openbare veiligheidsscenario's. Dahua heeft de laatste technologische trend gevangen en aangepast om een veiliger samenleving en slimmer leven mogelijk te maken. Dit is de toekomst waarmee Dahua Drones ons helpen.