Dahua introduceert Thermisch voor iedereen

15 June 2017
Dahua een leverancier van intelligente beveiliging- en surveillance producten heeft een “entry-level” thermische mini-hybride bullet-camera geintroduceerd.

Dahua introduceert een thermische camera écht voor de commerciele markt

Hangzhou, China / 09 juni 2017. Night surveillance, remote surveillance, temperature detection – sinds de introductie zijn de thermische cameras voorzien van functies waar andere camera’s niet aan kunnen tippen. De thermische camera’s zijn als eerst geintroduceerd in de militaire omgeving en hebben zodoende een belangrijke rol gespeeld in verschillende conflicten. Nu, na jaren van R&D inspanningen en zeer gekwalificeerd vakmanschap worden de detectors beter, gaan de kosten van de componenten omlaag en is de thermische beeld technologie klaar om de industriele markt in te gaan.

Echter, tot nu toe zijn de meeste thermische camera’s in de markt nog steeds vrij groot en flink boven de maximale kostprijs van de meeste commerciele projecten. Dahua, een van de wereldleidende fabrikanten en leverancier van intelligente beveiliging- en surveillance producten heeft net een “entry-level” thermische mini-hybride bullet-camera geintroduceerd, de DH-TPC-BF2120. Uitgerust met een “dual-channel spectrum” een kleine behuizing, intelligente functies en een zeer acceptabele prijs is de DH-TPC-BF2120 een thermische camera voor commerciele installaties. Geinstalleerd is het uiterlijk can de camera hetzelfde als alle andere surveillance cameras.

Product Features

Klein en duurzaam De behuizing van de DH-TPC-BF2120 is erg compact, de afmetingen zijn slechts 9.4 x 9.04 x 23.85 cm. De camera is uitgerust met volgens IP-codering IP67 waardoor deze een zeer sterke afdinchting heeft tegen water en of stof.

Dual-Channel Spectrum, externe infrarood lamp De DH-TPC-BF2120 maakt gebruik van Dahua’s geavanceerde beeld analyses en intelligente algoritmes in de optische camera om deze vervolgens volledig te integreren in de thermische camera. Deze camera combineert de thermische camera voor monitoring en een optische camera met SONY STARVIS TM sensor om hoge resolutie kleurbeeld te maken. De camera wordt aangesloten met slechts één IP adres. IR Led verlichting gaat ‘savonds aan om ervoor te zorgen dat er geen enkel detail wordt gemist in welke licht omstandigheid dan ook.

Intelligente functies Als aanvulling op basis functies als ROI, IVS, PIP, image fusion etc. De DH-TPC-BF2120 ondersteunt diverse intelligente functies waarmee de er direct aana behoefte aan de dagelijkse video surveillance wordt voldaan maar ook aan de waarschuwing voor brandgevaar en vuur. Branden ontstaan veelal via onmerkbare, verborgen vlammen welke voor standaard surveillance systemen erg moeilijk waarneembaar zijn. Door gebruik te maken van thermische beeld technologie kan de DH-TPC-BF2120 de “verborgen” vlammen snel en zeer effectief waarnemen. De camera localiseert de brand exact waardoor de nood-hulp accuraat kan reageren om het vuur aan te pakken.

Waar toe te passen

Omgevings beveiliging Meerdere DH-TPC-BF2120 thermische cameras kunnen gebruikt worden als een indringers detectie systeem voor omgevingen welke een “onzichtbare” tripwire op basis van thermisch beeld technologie gebruikt. Indien juist geinstalleerd, namelijk op een hoogte van 5 meter en een FOV van 56°×44° kan één DH-TPC-BF2120 een gebied tot 29 meter lang in de gaten houden. Dag of nacht, als er iemand een vooraf bepaald gebied betreed wordt er een waarschuwing gestuurd naar het control-center. Dit systeem is een optimale keuze voor verschillende doelen, woongelegenheden, industrieterreinen, parken en grote parkeerterreinen.

Brand detectie Zeer ruime omgevingen met goederen zijn direct een potentieel brandgevaar wat zeer moeilijk te beveiligen is via rookdetectie. Surveillance cameras, zelfs met een enorme resolutie, kunnen niet effectief dienen als branddetectie systeem. Met dan aan de thermische technologie is de DH-TPC-BF2120 een ideale kandidaat om dergelijke ruimtes als magazijnen, berus complexen etc. Te beschermen.

De Dahua DH-TPC-BF2120 thermal mini hybrid camera is een krachtige samensmelting van hoge kosten-effectiviteit en intelligente functies. Het is de eerste thermische camera echt voor de complete commerciele markt. Doordat Dahua nu een entry-level thermische camera in de portfolio heeft, namelijk de Dahua DH-TPC-BF2120 thermal mini hybride camera, maakt het Dahua direct een one-stop oplossing voor kleine en middelgrote surveillance projecten. De DH-TPC-BF2120 ondersteunt het ONVIF protocol en is compatible met de grootste 3rd party VMS platforms in de markt zoals Genetec Security Center 5.6 GA,  Milestone XProtect Corporate 2017 R1 en Dahua DSS.

Met de lancering van de DH-TPC-BF2120 zal de groei van de potentiele markt van de thermische cameras direct voor Dahua klanten komen. Met als missie ”to build a Safer Society and promote Smarter Living, Dahua will continue to focus on “Innovation, Quality and Service” blijft Dahua zich verplichten om partners en klanten wereldwijd te helpen.