Dahua 4K-HDCVI ontvouwt een heldere wereld voor u

23 May 2017
Dahua levert een 4K box camera, een 4K IR bullet, een dome camera , een 4K fish-eye panoramic camera, een 4K multi-sensor 180 graden panoramische camera.

Dahua 4K-HDCVI ontvouwt een heldere wereld voor u

HANGZHOU, CHINA / 22 mei 2017.

De in 2012 door Zhejiang Dahua Technology Co., Ltd., gestartte HDCVI stroming heeft snel internationale roem bereikt als nieuwe internationale standaard voor video surveillance door de oude coaxilale technologie nieuw leven in te blazen. Door de jaren heen is de evolutie van deze technologie onstopbaar gebleken. Eerst 2MP, toen 4MP en nu dit jaar brengt Dahua Technology HDCVI in het 4K tijdperk... “a brighter world”.

Dahua 4K-HDCVI omarmt 4K Ultra HD-beeldverwerking en back-end DVR-opslag. HDCVI architectuur heeft inmiddels de issue aangepakt waarbij de transmissie bandwijdte een bottleneck was om high-resolution video weer te geven wat eerder alleen beschikbaar was bij IPC. Dahua levert inmiddels 6 producten waarmee deze doorbraak ondersteund wordt, met als gevolg dat het potentieel van HDCVI voor de toekomst verbreed wordt.

Dahua 4K HDCVI levert inmidels een 4K box camera (DH-HAC-HF3805G), een 4K IR bullet (DH-HAC-HFW3802E-Z) en een dome camera (DH-HAC-HDBW3802E-Z), een 4K fish-eye panoramic camera (DH-HAC-EBW3802), een 4K multi-sensor 180 graden panoramische camera (DH-HAC-PFW3601-A180) en een serie van 4K ondersteunende XVR’s (HCVR7000-4K Series). Door superieure signaal modulatie en ruisonderdrukkings technologie, Dahua 4K Ultra HD verstuurd 4K video signalen tot over 700 meter (RG6 kabel).

DH-HAC-HF3805G, gebruikt de Sony 4/3” 8MP STARVIS sensor met als output 3480 (H) x 2160 (V) ultra-high resolutie beelden, vergelijkbaar met de prestatie van de 4x 1080 HD camera, om groothoek coverage en heldere video opnames als beeldmateriaal te vergaren. Deze camera is ook voorzien van functies als autofocus, veeldvergroting voor dynamische detectie en een directe link naar een alarm systeem zonder gebruik te maken van een back-end systeem. Wanneer gebruikt met de juiste behuizing is deze camera ook geschikt voor outdoor surveillance. De 0.001Lux / f1.2 stelt de DH-HAC-HF3805G in staat om een excelente performance en uitstekende zichtbaarheid in moeilijke lichtomstandigheden te bieden.

Een ander zogenaamd “ster product” is de DH-HAC-PFW3601-A180. Door gebruik te maken van de geavanceerde beeld-stitching algoritmes waarmee de beelden van de 180 graden panoramische camera’s naadloos aan elkaar kunnen worden gehecht, levert Dahua nu de eerste HDCVI multi-lens infra-rood camera met 4K 180 graden panoramisch zicht. Door gebruik te maken van maar liefst 3 Sony STARVIS sensoren en f1.4 groot diafragma lens, levert de infra rood camera hoge kwaliteit beelden zelfs bij minimale lichtomstandigheden. In samenwerking met de 4K backend kunnen de panoramische beelden gebruikt worden om door middel van split-screen en “magnifying-tracking” meerdere targets automatisch te volgen. E-PTZ wordt hierbij ook ondersteund. Het haalt hierbij zelfs voordeel uit de detectie van bewegende beelden in kritische omgevingen. Als extra, deze camera beschikt over IP67 en IK10 beveiliging, wat het een goede keuze maakt voor belangrijke ingang- uitgang, belangrijke stads-knoooppunten en parken.

De DH-HAC-HFW3802E-Z, Dahua 4K HDCVI WDR IR-Bullet Camera, DH-HAC-HDBW3802E-Z, Dahua 4K HDCVI WDR IR-Dome Camera, and DH-HAC-EBW3802, Dahua 4K HDCVI IR-Fisheye Camera,maken allen gebruik van een ½”8MP sensor die groothoek en een hoge resolutie bied en alle drie zijn uitgerust met IP67 en IK10 bescherming wat ze direct geschikt maakt om in verschillende weers omstandigheden te gebruiken. Met ingebouwde auto-focus lens zijn de DH-HAC-HFW3802E-Z en de DH-HAC-HDBW3802E-Z in staat om verschillende surveillance scenarios te voorzien met een 3.7-11mm focal length. Daarnaast zijn de Ultra Far Infrared (UFIR) en de lage kosten voor bekabeling zijn ook zeer belangrijke overwegingen bij de twee camera’s. Slim design voor de of DH-HAC-EBW3802 fisheye vergroot het pixel benutting tot 90% met als resultaat dat deze camera in staat is om een gezicht te herkennen dat op 10 meter afstand is. De-warping vind plaats of in de back-end HCVR70000-4K of in de mobiele app. Er worden verschillende modes van multi-image-de-warping gebruikt voor vrijwel elke gebruiker.

Pixel on Sensor

Pixel Utilized

Center Pixel/m @5m(H)

Detect

Observe

Recognize

Identify

4MP

2MP

24m(77ft)

9m(31ft)

5m(15ft)

2m(8ft)

8MP

7.2MP

52m(171ft)

21m(68ft)

10m(34ft)

5m(17ft)

*Figures are affected by different lab conditions.

De HCVR7000-4K serie, 4K HDCVI Decoder, gebruiken H.264+ om tot 70% opslag ruimte te besparen. Het ondersteund 4K @15fps, decodeert en levert HDMI 4K hoge resolutie output. Het 4/8 kanaals apparaat ondersteunt de aansluiting van 4+2 / 8+4 IPC en enkel kanaal ondersteunt tot 8MP resolutie. De HCVR7000-4K serie heeft een / twee SATA interfaces en tot 8TB capaciteit voor elke disk. Daarnaast is de HCVR7000-4K serie uitgerust met een 1GB Ethernet network interface en ondersteund IVS en gezichtsherkennings functies voor analoge en smart IP cameras.

De schaalbare en uitbreidbare architectuur van de HDCVI maakt future-proof producten mogelijk voor oplossingen die nog ontwikkeld moeten worden. Het beschermt de investering die klanten maken door een naadloze opwaardering naar nieuwe technologieen als deze ontstaan. Met de introductie van de 4K HDCVI als omslagpunt laat het tijdperk van de HDCVI 4.0 zich geleidelijk aan zien aan de beveiligings wereld. De Dahua HDCVI 4.0 omvat 4K-HDCVI, IoT-HDCVI en AI-HDCVI en leid de industrie een nieuw tijdperk in van hogere reolutie, meer intelligentie en gemak. Dus, wanneer zou het volgende highlight van HDCVI 4.0 komen?